diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Crunchy kanel musli

Kategori: Mat och recept

Idag gjorde jag egen musli. Jag blandade ihop lite vad jag hade hemma
Här kommer receptet. Ni kan säkert byta ut en eller flera ingredienser men då vet ni måtten på ett  ungefär i alla fall!
 
Crunchy kanel musli
1 dl kokosolja
0,5 dl hackade hasselnötter
0,5 dl psylliumfrön
0,5 dl solrosfrön
0,5dl hackad sötmandel
0,5 dl fibrex flingor
1 dl kokos
1 msk mandelmjöl
1 msk stevia strö
1 tsk kanel
Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader
Smält kokosoljan blanda i alla ingredienser.
Häll upp och sprid ut på bakplåtspapper
In i ugnen ca 5-6 min
Låt svalna!