diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Ostkaka

Kategori: Mat och recept

Här får ni recept på en enkel och god Ostkaka

2ägg
250 g keso
1,5dl grädde
1dl mandelmjöl
Ca 2 droppar bittermandelarom
Vaniljpulver och sötning efter behag
Några grovt hackade sötmandlar (kan uteslutas)

Smör till form



Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader
Smörj en form
Blanda allt i en bunke häll i smord form och grädda ca 40 min

Kommentarer

  • Marie säger:

    Åh gudars så gott det verkar! Ska testas!

    2013-08-17 | 01:50:10
  • Pernilla säger:

    Såååå gott!!
    Förstår dock inte riktigt konstruktionen på bittermandelaromen, jätte svårt att droppa utan att få hur mycket som helst.
    Ska göra den idag igen *mums*

    Svar: Ja visst är det gott! Haha samma här, sist stank det bittermandel i hela huset ett bra tag efter hihi
    diabetestypettlchf

    2013-09-30 | 14:53:41
  • Pernilla igen säger:

    Nu provar jag denna igen fast med saffran i!
    Fick en liten ide om att det nog blir lite som saffranspannkaka som vi ju äter en del av här på Gotland. En del har bittermandel i sina recept. Om inte annat så blir det en ostkaka med saffran i :D
    Spännande är det!
    Ha det gottis!

    Svar: Åh det blir nog 👍 saffranpannkaka som är så gott! Måste oxå göra det snart!
    diabetestypettlchf

    2013-11-28 | 15:09:40

Kommentera inlägget här: