diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Att skaffa sig inspiration

Kategori: Allmänt

Dt första jag tycker att man ska göra om man är sugen på att testa LCHF. Oavsett om man är diabetiker eller inte är att läsa boken Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt.
 
Därefter ska man förbereda sig för att börja sitt nya liv genom att läsa på om LCHF och skaffa sig massor av inspiration. Det finns hur mycket ,bloggar,tips och recept på nätet och även massor av böcker, kokböcker som helst.
Något som inspirerar mig mycket är instagram som jag blivit ganska aktiv på nu. Där jag även hoppas kunna inspirera andra. (diabetestypettlchf)
 
Varför jag tycker att man ska läsa på eller få inspiration innan är för att jag tror att de som misslyckas med LCHF är de som tycker det blir för enformigt. Och enformigt är just vad det inte behöver bli. Men det är i början svårt att tänka på ett helt nytt sätt och lätt att man hamnar i att bara fokusera på vad man inte får äta istället för att se allt man får äta och se alla möjligheter. Det finns så många roliga råvaror som man inte ens sett eller skulle ha kommit på tanken att använda före.
Det var länge sedan jag var så kreativ som jag är nu och det är jätte kul och jag äter mer varierat nu än tidigare.
 
LCHF är naturlig mat och jag älskar det!
 
Handlat idag!