diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Hej! Jag är 29år o kan inte tvätta håret

Kategori: Allmänt

Idag efter skolan passade jag på att gå till frisören. Det är sånt som är svårt att få tid till hemma i vardagen med jobb, plugg, familj och när jag har tid på kvällen då är det stängt :) Alltså är det perfekt att passa på när jag är här uppe. Det var skönt att bara sitta och bli ompysslad ett litet tag och rensa hjärnan efter all kemi. Jag är helt slut i huvudet efter dessa dagar. Det är så sjukt mycket att ta in och det är fruktansvärt komplicerat. Skulle vara glad om jag fattade hälften. Får se om det lossar sen när man kan sitta i lugn och ro med en sak i taget och försöka att förstå. Sen gäller det att inte blanda ihop allt. Usch det är kaos i hjärnan just nu.
(ser nästan lite farlig ut)
 
Men i allafall så var jag och fixade utväxten och gjorde lite ljusare slingor. Det är ju snart vår och då brukar jag vilja vara lite ljusare!
Jag och frisören pratade om allt möjligt men vi kom ett tag in på silverschampo och hon frågar om jag använt det. Vilket jag har, men ett tag råkade jag använda det för ofta vilket resulterade att jag en morgon då jag kollade mig i spegeln på morgonen hade råkat bli lite lila i luggen. Så frågade om råd hur ofta man skulle använda det.
 
Men sen kunde jag bara inte hålla mig utan frågade något som jag gått och funderat på väldigt länge.
Jag har nämligen flera gånger råkat fråga/säga bla till flera kollegor att
"men gud va snygg du är i håret har du vart hos frissan/ vad har du gjort" osv.. Då har jag fått till svar.
"Haha nej jag har tvättat det "
Då har jag tinte vetat om de har skämtat eller inte och blivit helt stum. 
Eftersom jag själv alltid tvättar håret så fort jag duschar så har jag förutsatt att alla alltid tvätar håret när dom duschar.
 Skulle jag av någon anledning duscha flera ggr/dag skulle jag likt förbannat tvätta håret varje gång.
Men då dom svarat på det sättet har alltså min världsbild raserats. Menar dom allvar?
 
Men nu har jag alltså fått svar man ska inte tvätta håret varje dag och även fått förklarat varför.
Och som  29 åring har jag även dumförklarat mig och frågat hur gör när man duschar? alltså om man duschar och inte ska tvätta/schamponera håret. Blöter man det eller duschar man bara kroppen?
Svar; man duschar bara kroppen för vatten torkar ut eller vad det nu var.Det är alltså inte bara schampot som är boven i dramat.
Hur gör ni? tvättar ni alltid håret? Visste alla utan jag att man inte tvättar håret varje dag? Isåfall hur har jag missat att man inte ska göra det? Duschar ni alltså bara kroppen till "vardags"?  Är detta förklaringen till varför mitt hår är som sockervadd? (även om det faktiskt blivit bättre sedan jag börjat med LCHF)
 
Jaha så nu ska jag försöka bryta denna vana det kommer bli hemskt svårt och konstigt att bara duscha kroppen! Många utmaningar framför mig inte bara kemin alltså.
 
 
Konstigt ljus jag ser nästan gul ut i håret på bilden ser jag nu.
Men det blev bra "på riktigt" och jag är nöjd.
Säkert rätt ointressant inlägg för er att läsa. Hoppas ni inte tycker att jag verkar allt för korkad.
Det får jag bjuda på i så fall. 

Kommentarer

  • Chrissan säger:

    Tvättar håret ungefär varannan dag, fast dusch blir minst en gång/dag.
    Vet att det finns de som anv torrschampo för att håret ska kännas fräschare utan att tvätta håret för ofta.

    Svar: Ja just det torrschampo sa frisören ngt om. Får testa det om jag får absinens hihi :)
    diabetestypettlchf

    2013-02-13 | 22:20:40
    Bloggadress: http://fv40.blogspot.com
  • Ti säger:

    Innan jag började med LCHF tvättade jag håret när det började kännas fett, vilket var c:a 2-3 ggr/vecka.

    Efter två år på LCHF har talgproduktionen minskat drastiskt (inga pormaskar längre) och jag behöver inte tvätta håret mer än en gång i veckan.

    2013-02-14 | 10:36:59
  • Emma Johansson säger:

    Ha ha du är ju för rolig :D

    Jag var nog 16 eller något när jag fick höra att man inte skulle tvätta det för ofta.


    Jag försöker att inte tvätta det varje gång..
    ( vill tillägga att jag duschar dagligen )
    Det sker väldigt sällan att jag bara blöter det då det blir så j*vla tovigt..
    men det blir nog (tyvärr för hårets skull) 4-5-6 ggr/vecka det tvättas.

    2013-02-14 | 20:58:44

Kommentera inlägget här: