diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Äntligen hemma & sötningsmedel

Kategori: Allmänt

 Har haft bra dagar i Umeå men underbart att vara hemma igen.
Precis lyxat till det med vispad grädde, hallon,kokosolja  och lite sukrin. Sukrin är ett naturligt sötningsmedel som varken innehåller kolhydrater eller kalorier. Perfekt till diabetiker eftersom det inte påverkar blodsockret. Jag köper mitt på hälsokosten men det finns även i vissa vanliga livsmedelsbutiker dock har jag inte hittat det i lilla Kristinehamn. Ett annat naturligt sötningsmedel är stevia som också är ett bra alternativ för diabetiker eller för de som äter LCHF.
 Endel som äter LCHF avstår sötningsmedel för att de tycker att det triggar igång sötsuget .Detta är inget jag upplevt, däremot nöjer jag mig med ganska lite sötning eftersom jag blivit känslig för sött. Jag tycker inte att det är gott med för sött längre man ställer liksom om sig om jag hade smakat på denna dessert för 3 månader sedan hade jag inte tyckt den var söt nog. Men nu smakade det underbart! Dessutom super enkelt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: