diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Bra krönika och jag behåller min syn.

Kategori: diabetes

 

Det kanske riktar sig lite mer mot typ 2 som faktiskt kan bli helt friska från sin diabetes bara genom att gå över till LCHF.

Men som sagt LCHF är lika bra för typ 1 diabetiker. Även om de aldrig kan bli helt friska och fria från sin diabetes så är det en enkel och naturlig behandlingsmetod med fantastiska resultat.  Jag har fått ett mycket enklare liv!  Det ska va gött o leva!

Jag är övertygad om att denna enkla naturliga behandling minskar risken för komplikationer. Samtidigt som man mår bra i nuet! Två enligt mig viktiga faktorer för att en behandling ska vara pålitlig och hållbar. Det ska ge resultat för välbefinnandet nu och även på sikt. Vilket inte dagens kostråd för diabetiker typ 1 gör. Jag mådde inte bra i nuet och har redan drabbats av komplikationer som jag vet kan avstanna med min nya kost. Jag har bland annat förändringar i ögonbotten bara första steget eller vad de kallar det för. Men jag tänker stanna vid steg ett eftersom det är högt blodsocker som orsakar förändringar och till sist kan leda till blindhet. LCHF leder till lägre HbA1c och betydligt jämnare blodsocker. Jag alltså nu minskat risken istället för att med de traditionella diabetskostråden sakta men säkert ökat risken dag för dag.

” Skador på näthinnans blodkärl är vanliga vid diabetes. Ungefär 25 procent av alla nydiagnostiserade typ 2 diabetiker har redan tecken på vaskulär diabetesretinopati, dvs. skador på näthinnans blodkärl. Efter 15 år med sjukdomen har cirka 80 procent av både typ 1 och typ 2 diabetiker någon form av kärlförändringar.” (www.vetenskaphalsa.se)

Detta skulle alltså kunna undvikas/minimeras.

 
 

Kommentarer

  • Bertil Lind säger:

    Hej,
    Jag har skrivit om det här på min blogg (http://bertillind.wordpress.com/2011/03/01/livsfarligt/)
    "En allvarligt följdsjukdom är försämring av synen pga skador på de fina blodkärlen i ögonbottnen. I mitt inlägg om ORSAK och VERKAN skrev jag om detta. Jag mejlade dessutom överläkaren Maria Tyrberg på ögonkliniken och berättade att jag klarat mig ifrån dessa skador, troligtvis med hjälp av LCHF. Hon svarade att de flesta diabetespatienter som kostbehandlar har inga diabetesförändringar vid ögonfotograferingen!? – det är alltså känt! – varför gör ingen något?" :-(

    Så jag är lika frustrerad som du över att vården vägrar inse fördelarna med LCHF.

    2013-01-13 | 23:34:12
    Bloggadress: http://bertillind.wordpress.com

Kommentera inlägget här: