diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Dagens lunch. Lchf pizza

Kategori: Allmänt

Rester från gårdagens middag blev dagens lunch.
Supergod lchf pizza.
 
Recept botten;
 ca 60 g philadelphiaost
2 ägg
1dl Fet grädde
ca 2msk Parmesan (eller annan smakrik ost)
1 matsked franska örter/pizzakrydda eller annan örtblandning
2,5 dl Riven ost
Gör så här
Ugn 175 grader.
Lägg ett bakålåtspapper på en plåt.
Vispa ihop philadelphiaostoch ägg till en jämn smet. Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt.
Blanda sedan i resten av osten.
Häll allt på den papperklädda plåten, och bred ut till en jämn botten.

Grädda i 175 grader i 25-30 min tills den blir gyllene.

Toppa pizzan med lchf vänliga ingredienser. Efter tycke och smak eller med det som finns i ditt kylskåp . Själv hade jag egengjord tomatsås, bacon, lök, svarta oliver, grön paprika , ost och mozzarella.
Grädda därefter pizzan ca 5 min 200 grader
Gör Gött!
 

Kommentarer

  • Farmor kaisi säger:

    Välkommen till ett friskare liv! Tack för detta lite annorlunda pizzapottenrecept. O du, tänk på att sprida denna nya kunskap bland dina kolleger i olika sammanhang, o barnen förståss oxå.

    2013-01-05 | 22:10:49
  • Majsan säger:

    Åh ,,,jag blir så glad för din skull ! Har sett att du mår så mycket bättre & att du ser så mycket piggare ut ..Så nu har jag börjat mitt nya liv , och jag skall inte sörja någon bulle eller dylikt ... Nu är det full fokus fram ..kram och lycka till .mamma

    Svar: Och jag blir glad över ditt beslut.Låter fint du kommer inte ångra dig Kram
    diabetestypettlchf

    2013-01-08 | 13:52:10
  • Marita Nilsson säger:

    Jätte kul att läsa om allt du har skrivit! Har ganska bra kosthållning! Men ska mer och mer gå över till LCHF!!
    Har redan börjat!!Vad kul att du mår så bra nu!!
    Ha det så bra,
    Kramar Marita

    Svar: Tack!Härligt att du är på G!
    Kram
    diabetestypettlchf

    2013-01-21 | 15:30:59

Kommentera inlägget här: