diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Dagens måltider och gratis är inte alltid gott

Kategori: Allmänt

Startade dagen med god frukost. Ni som inte testat microbröd bör göra det.
Finns massor av recept men jag brukar ta 25 g smält smör 1 ägg, 1dl mandelmjöl. Blanda i en djup tallrik och in i micro full effekt 2 min. Idag la jag till lite brödkryddor och psyliumfrön. 
Bli inte skrämda av lukten det luktar nämligen inte så väldigt inbjudande. Men smakar underbart.
 
Numera har jag alltid med mig mat tll jobbet. Tidigare åt jag pedagogisk lunch i matsalen men det går inte längre. Jag provade att fortsätta äta där när jag började med LCHF och tog bort ris, pasta, potatis och de synliga kolhydraterna osv. Men mitt socker blev ändå nästan alltid högt efter att jag åt i matsalen. Man vet ju inte riktigt vad de har i maten . Gratis är alltså inte alltid gott!
Idag hade jag ingen mat över från igår så jag kokade två ägg och tog med lite Grok ostchips/ostknappar philadelphia ost och stjälkselleri. Enkelt men gott. Jag köper Grok på Ica Maxi men hittar man det inte i sin mataffär finns det att beställa på nätet. Innehåller inga kolhydrater!
Till middag blev det en härlig gratäng med fänkål, kålrabbi,och bacon. Supergott!
 
Nä nu ska jag värma mig framför brasan. Fruktansvärt kallt idag :(
Ha en fin kväll!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: