diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Jag spritter av energi!

Kategori: Allmänt

Att kunna vakna utvilad.
Att kunna vakna och inte känna sig som att man just blivit överkörd av tåget. 
Att kunna vakna utan huvudvärk och ett huvud som känns som bly.
Att kunna vakna utan den hemska värken i benen.
Att vakna upp till en ny dag och se fram emot den.
Att kunna njuta av härliga frukostar.
Att kunna njuta av livet!
Att kunna bli medveten om allt det fina runt om kring mig!
 
Det fanns en tid då jag inte trodde det var möjligt. Hur mycket jag än sov var jag alltid omänskligt TRÖTT. Värken och tröttheten gjorde att jag var distraherad och inte kunde fokusera på allt det fina runt om kring mig. Inte fokusera och njuta av livet.
 
Nu är det svårt att förstå.
 
Minstingen vaknar först på lördag morgonen. Istället för att det känns lika jobbigt att gå upp som att bestiga Mount everest. Så vill jag nu gå upp. Jag nästan flyger upp ur sängen. Blodsockret ligger perfekt 4,7 mmol/l jag är glad, pigg och utvilad trots att det är helg och jag  inte fått mycket till sovmorgon.
Jag verkligen känner energin. Det är så konstigt. Det lixom spritter och bubblar i mig. Denna känsla känner jag flera gånger om dagen nu. Jag kan stå och helt plötsligt bli medveten av känslan. 
Underbart!
 
Denna goda frukost njöt jag av i sällskap av min minsta prins. Medan resten av huset är tyst, de andra låg och sussa sött. Att titta ut genom fönstret och se två yrvakna grisar vakna till liv att se hur det blir ljusare och ljusare ute. Det är något magiskt med morgnar numera.
 
Turkisk yoghurt, hallon, havtorn toppat med kokoschips.

Kommentarer

  • F säger:

    Vad härligt att läsa om hur bra du mår! Din frukost ser väldigt god ut.

    Jag har en kollega som har typ 1 men hon verkar inte vilja prova lchf pga kolesterol, fettskräck etc. Synd, jag skulle verkligen unna henne att få må lika bra som du!

    Själv äter jag lchf mot min migrän och mår kanon.

    Svar: Kul o höra att LCHF även hjälpt dig att må bättre!Synd med din kollega du får tipsa henne om min blogg :) Det är svårt det där med fettskräcken och kolesterolet det sitter så djupt rotat i så många, jag var likadan innan. Jag hade nog aldrig köpt riktigt smör innan sällan hade jag riktig grädde, creme fraiche i maten utan valde det lättaste jag kunde hitta. Köpte magraste osten osv. Men tänk att man har vart grundlurad så länge. Det var ju tvärt om man skulle göra:)
    diabetestypettlchf

    2013-01-19 | 23:16:38
  • Emma Johansson säger:

    Jag blir så glad för din skull!! Härligt att du mår bra!

    2013-01-21 | 22:30:52

Kommentera inlägget här: