diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Lchf-pasta

Kategori: Allmänt

 
Testade att göra lchf-pasta till lunch. Receptet hittade jag i expressens bilaga "vinter med lchf"
Dock valde jag att enbart göra pastan och inte hela receptet med kyckling och svamp. Istället serverade jag pastan med en krämig god köttfärssås och lite riven ost.
Pastan var riktigt god. Mycket mättsam. Jag kommer definitivt göra den många många gånger. Superenkelt var det också!
 
Jag kom även på att jag någon gång måste testa att använda receptet och skära ut lasagneplattor och göra lasagne för det tror jag kan bli riktigt gött! Annars gör jag min lasagne med zucchini vilket också fungerar väldigt bra. Men det kan va kul att variera sig lite.
 
Lchf-pasta
4port
4 ägg
125 g philadelphiaost
1/2 dl fiberhusk
1krm salt
lite olja att smörja bakplåtspappret med
Gör såhär:
1.Sätt ugnen på 150 grader
2.Vispa äggen pösigt. Blanda i färskosten,fiberhusket och salt och vispa så att det blir en slät smet. Låt stå ett par minuter och vispa sedan igen.
3. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper och lägg över ett inoljat bakplåtspapper. Kavla försiktigt ut smeten så att den blir så tunn som möjligt.  Om du får ut smeten på hela ytan är det lagomt tjockt.
4. Grädda mitt i ugnen med pappret på ca 10 min
5.Ta ut ur ugnen och dra av pappret och skär i tunna strimlor.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hej :) fin blogg! Hade försökt testa detta imorgon men för att förstå det hela rätt så smörjer jag först ett bakplåtspapper med olja sen häller röran över, sen smörjer jag in ytterligare ett bakplåtspapper som är smörja med olja och lägger det över degen och sen in i ugnen då? Tacksam för svar

    Svar: Tack! Brukar bara smörja det översta
    diabetestypettlchf

    2014-03-08 | 00:06:59
  • Sara säger:

    Hej :) fin blogg! Hade försökt testa detta imorgon men för att förstå det hela rätt så smörjer jag först ett bakplåtspapper med olja sen häller röran över, sen smörjer jag in ytterligare ett bakplåtspapper som är smörja med olja och lägger det över degen och sen in i ugnen då? Tacksam för svar

    2014-03-08 | 00:07:00
  • Sara säger:

    Och en till fråga haha, kavlar jag ut degen ännu en gång efter att bakolåtspapperet är över degen?

    Svar: Ja precis för då går det lättare att få det jämnt!
    diabetestypettlchf

    2014-03-08 | 00:08:26

Kommentera inlägget här: