diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Väntar och en god middag.

Kategori: Allmänt

Jag går och väntar på mina provsvar. Tycker de borde komma denna vecka.
 
Påväg hem ifrån jobbet idag funderade jag över vad jag skulle laga för middag. Köttfärs fanns framtaget men jag var inte sugen på det som jag vanligtvis brukar göra med köttfärs utan jag ville hitta på något roligt och förhoppningsvis gott.
Det blev köttfärs och vitlöksostfyllda canneloni. Gratinerad i tomatsås och ost. Godast på länge!
Jag började med LCHF- pasta detta recept har jag visat er en annan gång men här kommer det igen
 
Lchf-pasta
4port
4 ägg
125 g philadelphiaost
1/2 dl fiberhusk
1krm salt
lite olja att smörja bakplåtspappret med
Gör såhär:
1.Sätt ugnen på 150 grader
2.Vispa äggen pösigt. Blanda i färskosten,fiberhusket och salt och vispa så att det blir en slät smet. Låt stå ett par minuter och vispa sedan igen.
3. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper och lägg över ett inoljat bakplåtspapper. Kavla försiktigt ut smeten så att den blir så tunn som möjligt.  Om du får ut smeten på hela ytan är det lagomt tjockt.
4. Grädda mitt i ugnen med pappret på ca 10 min
5.Ta ut ur ugnen och dra av pappret och skär i rektangulära bitar (jag gjorde i storlek med  lasagneplattor)
 
Jag har försökt uppskatta hur mycket jag hade i resten av receptet:
 
Fyllning
Ca.200g köttfärs
ca 1/2 förpackning färskost vitlök
salt
peppar
chilipeppar
 
Gör såhär:
Bryn köttfärs krydda med salt peppar och chili.
Tag av från värmen och blanda i färskosten.
 
Tomatsås
Smör
ca 1,5 dl Krossade tomater
1 msk hackad gul lök
ca 1tsk Biofood ekologisk buljong utan jäst och socker.(finns på hälsokosten)
1 tsk franska örter
1tsk basilika
salt
Några Svarta oliver
Riven ost
Gör såhär:
Fräs gul lök i smör.
Häll i krossade tomater, buljong, örter och salt
Låt puttra  på svag värme medan du fyller cannelonin med köttfärsröran. Bred på ett jämnt lager och rulla och lägg dem med skarven nedåt i en smord ungfast form.
Hacka oliverna och häll dem i  tomatsåsen.
Häll tomatsåsen över cannelonin och riv ost över.
Gratinera i  ugnen 225 grader tills osten smällt
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: