diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Var 30:e sekund amputeras en diabetesfot

Kategori: diabetes

 

 

Precis som rubriken lyder sker alltså en amputation någonstans i världen som en komplikation av diabetes var 30:e sekund.Men enkla åtgärder som skoinlägg, fotvård och regelbundna kontroller skulle kunna halvera antalet amputationer, det visar en kommande studie vid Sahlgrenska akademin.

(http://www.cisionwire.se/sahlgrenska-akademin-vid-goteborgs-universitet/r/ratt-atgarder-kan-halvera-antalet-amputationer-hos-diabetessjuka,c9355229)

Jag förstår inte varför det hela tiden ska fokuseras på att lindra och behandla besvär och komplikationer som uppkommer. Onödiga pengar och onödigt arbete. Om vi istället fick kostråd som gör att man kan undvika att komplikationer uppstår överhuvudtaget.  Då skulle många fötter glatt få dansa vidare.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Nej nej, bättre äta en macka till och amputera en fot!!!! sjukt!

    2013-01-14 | 22:33:54
    Bloggadress: http://majalotta.blogg.se

Kommentera inlägget här: