diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Dagen

Kategori: Allmänt

Startade dagen med en härlig frukost. Sesam och mandelfralla med egengjord nutella. Kaffe med kokosolja.
 
Idag hade jag tid för mammografi i Karlstad.
Jag har för 5 år sedan opererat bort knöligheter i ena bröstet helt ofarligt (fibroadenom/fibroadenos) men jag tog bort knölarna/knölen för att de ömmade och gjorde väldigt ont periodvis.
För en vecka sedan kände jag nya knöligheter i samma bröst fast inte lika mycket som sist men man måste såklart kolla upp så att det inte är andra förändringar.
Jag är väldigt tacksam över Karlstads sjukhus nya bröstcentrum. Jag ringde i slutet av förra veckan och fick en tid idag.
Förra gången var jag tvungen att först boka en tid till vårdcentralen och vänta på den tiden och sedan skickade de en remiss till mammografi kom inte ihåg hur länge jag fick vänta men det var ett tag och det var psykiskt riktigt jobbigt, man hinner såklart oroa sig mycket och tänka de värsta tankarna under tiden.
Men nu har de alltså ordnat så att man ringer direkt till bröstcentrum och får en tid fort.
Inget farligt denna gång heller tack och lov och denna gång gör det ju inte ont så jag tänker inte operera bort knäligheterna en gång till.
Kom ihåg att undersöka era bröst 1 gång/ månad
Så här gör man:
 
Blev lunch i bilen idag. Pressbyrån hade ett paket med 2 kokta ägg. Perfekt!
 
 
Till middag blev det ostgratinerad mexikansk vitkålssoppa. Supergott och barnen älskade soppan.
Receptet kommer i nästa inlägg.
Passade även bra med vegetarisk idag.
Har ni hört talats om köttfri måndag
http://kottfrimandag.se/
 
 
Det är ju våffeldagen idag så till efterrätt blev det en härlig LCHF-våffla.
Jag gjorde Åses 56 kilos recept. det hittar ni här;http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-vafflor/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: