diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Detta hade vart intressant

Kategori: diabetes

 

Välkommen till Diabetesforum 2013


Diabetesforum 2013 hålls den 21-22 mars på Stockholm Waterfront Congress Center. Det här är årets stora mötesplats för alla som har intressen i diabetes och diabetesvård i Sverige.

Alla medlemmar i de organiserade föreningarna och andra intresserade, patienter, ämbetsmän och beslutsfattare inom den svenska diabetessfären önskas varmt välkomna till två givande dagar!

Arrangör är det
Nationella Diabetesteamet som är ett samarbetsorgan för Barnläkarföreningens sektion för endokrinologi och diabetes, Dietisternas Riksförbund, Svenska Diabetesförbundet, Svensk Förening för Diabetologi och Svensk Förening för Sjuksköterskor i Diabetesvård.

I det Nationella Diabetesteamet har vi sedan flera år, ett gott och konstruktivt samarbete i många frågor.

Vi hoppas att du ska finna programmet mångsidigt, intressant och lockande och att du vill deltaga och dela med dig av dina erfarenheter under dessa spännande dagar i Stockholm.


Varmt Välkommen!

 

 
Här hittar man programmet.
 
Under dag två ska det bla pratas om
LCHF - risker vid diabetes typ-1?
Kul att LCHF finns med på programmet men såklart i negativform  "RISKER". Fast ser ni frågetecknet efter hmmm
hade verkligen vart intressant att höra faktiskt.
Men då dessa två dagar nästan är lika dyra som en solsemester för en person så spar jag mina pengar och fortsätter må fint med LCHF!  Det stod förresten inte att de skulle prata om risker med de tradionella kostråden vid diabetes, för med dem råden riskerar man mycket.
För mig känns det inte som att jag tagit någon risk genom att äta LCHF utan att jag tagit chansen att leva ett enklare liv med en kronisk sjukdom.
Att jag pågrund av mitt numera jämnare och stabilare blodsocker mår mycket bättre både i nuet och även har en chans att klara mig utan komplikationer i framtiden.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Verkligen intressant! Vi kan alltid hoppas att det läggs ut på deras hemsida el så, el att man kan se föredraget på Youtube sen..

    Men jag som du ser det inte som någon risk med denna kost, jag håller på att läsa Matrevolutionen av Anders Eenfelt och den är väldigt informativ o intressant!

    Svar: Smart det tänkte jag inte på :) Det får vi hoppas på att de gör! Ja Matrevolutionen är kanon!
    diabetestypettlchf

    2013-03-12 | 20:03:12

Kommentera inlägget här: