diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Fläskfile i ljuvlig basilika och citronsås

Kategori: Mat och recept

 
Hittade på en ny variant av fläskfile igår, Sambon vågade äta trots att det syntes spår av små hackade gröna blad :)
Mjölkallergikerna fick kött med smak av citron och basilika men utan såsen.
Tänkte bjuda på receptet då det både var enkelt och gott!
Kan tänka mig att såsen passar precis lika bra till kyckling och fisk!
Jag åt shirataki nudlar till.
Just dessa shiratakinudlar från Risberg innehåller 3g kolhydrater/100g
Så glad över att Coop börjat sälja både shiratakinudlar och sjögräsnudlar. Lite smidigare än att beställa på nätet.
 
Fläskfile i ljuvlig basilika och citronsås
 
ca 800g fläskfile
1 kruka färsk basilika
1 burk smetana (2dl)
1,5dl grädde
1st citron
chiliflingsalt
vitpeppar
olja/smör att steka i
 
Gör så här
Strimla eller skär köttet i tärningar.
Bryn köttet
Krydda
Mixa basilikan med smetanan
Häll i stekpannan
Rör i grädden
Riv skalet från en citron och häll ner
Koka ihop
Smaka av med chilisalt och peppar.
(hade jag inte haft en sambo som är livrädd för vitlök så tror jag det hade vart väldigt gott att pressa i en liten klyfta)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: