diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Frukost

Kategori: Allmänt

Jag älskar frukost.
Här kommer lite fler frukost tips. Jag har för mig att jag tipsat om olika frukostar tidigare men det kan aldrig bli för mycket :)
 
I morse gjorde mig solen sällskap vilket var underbart! Man blir på så fint humör när solen skiner in genom fönstret  på morgonen!
Dagens frukost; Kvarg lite vaniljpulver några pecan och paranötter. Ett ägg! och kaffe såklart! (älskar kaffe)
Ägg i alla dess former är toppen till frukost!
 
 
Frukosten nedan var enkel men ljuvlig!  Hallon och avokado är inte bara vackra ihop utan smakar även kanon tillsammans.( Har tidigare gjort glass på frysta hallon och avokado.Recept finns på bloggen sök på hallon och avokado glass. Perfekt även för mjölkallergiker eller laktosintoleranta.)
 
 
Fröknäcke är alltid gott.
Men vad är kletet i skålen undrar ni och ni har redan hunnit se att det inte ser så trevligt ut och jag håller med!
 Vi äter ju till viss del med ögonen men ibland så kan de luras lite de där ögonen :)  För detta var underbart gott.
Krämig avokado och jordgubbsyoghurt;
Ca 5-6 stora jordgubbar 1 avokado,0,5dl grädde 1msk philadelphia 1 tsk stevia.
Tina jordgubbarna om de är frysta, kör i mixer i med avokado, philadelphia och tillsist grädde och ev sötning.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: