diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Funderar ni på vad ni ska äta till lunch/ middag?

Kategori: Mat och recept

Här kommer lite inspiration
 
Rulla egna goda köttbullar och servera med härlig gräddsås!
 
Denna gång hade jag lite pofiber istället för ströbröd och ett ägg som bindmedel.
.
 
Eller så gör ni en härlig purjo och broccoligratäng och gömmer den under några skivor bacon och låter den gotta till sig i ugnen! Supergott!
 
Tjatar barnen om pannkakor?
Testa då dessa underbara amerikanska pannkakorna. Recept finns på bloggen. Sök på pannkaka!
Svensk husmanskost är gott! Varför inte kalops med blomkålsmos!
 
Köttfärs och rättika gratäng med vitlök och örter.
O nej sambon åt ej av denna goda det vågar han ju såklart inte när det finns något som heter rättika och när den dessutom innehåller härlig vitlöksost.
Tur för mig den räckte till lunch dagen efter!
Och gratäng blir ju nästan ännu godare dagen efter!
 
Snabb, enkel, god lunch. Tonfiskröra i avokado.
Mina sesam och mandelfrallor fick agera hamburgebröd i denna härliga bearnaiseburgaren!
Sugen på fisk?
Persiljestekt torsk med broccolibiffar och skirat smör!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: