diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Nationella diabetesregistret

Kategori: Allmänt

NDR är ett nationellt kvalitetsregister som används för att utveckla och säkra diabetesvårdens kvalitet.

Svensk Förening för Diabetologi är ansvarig för driften av NDR och stöds av Svenska Diabetesförbundet. NDR finansieras huvudsakligen genom medel från Beslutsgruppen för Nationella Kvalitetsregister (Socialstyrelsen, Sveriges Kommuner och Landsting, Svenska Läkarsällskapet). Huvudman för NDR är Västra Götalandsregionen. (Ndr.nu)
 
I deras årsrapport kan man bla läsa;
 
"Att genomsnittet for alla patienter med typ 1 diabetes var65 mmol/mol"
"Att medelvärdet för HbA1c för unga vuxna individer med typ 1 är högt "
"Andelen patienter med typ 1 diabetes som legat under målnivan for HbA1c (52 mmol/mol) under hela den sista 5-årsperioden är mindre an 3%, medan samma andel för primärvårdens patienter ar 8%."
 

"Utvecklingen av HbA1c under år 2012 ar fortsatt stigandei flertalet patientgrupper .Genomsnittet för alla patienter med typ 1 diabetes var 65 mmol/mol och for alla patienter med typ 2 diabetes 55 mmol/mol. Andelen patienter med typ 1 diabetes vid medicinkliniker, respektive typ 2 diabetes i primarvårdmed HbA1c <52 mmol/mol, var 14% respektive 49%, och andelen med HbA1c >73 mmol/mol var 24% respektive 10%. Även om man grupperar patienterna med typ  2 diabetes efter behandlingstyp ses samma trend mot församrade resultat"

Kanske dags att ta reda på varför??? Eller vad man kan göra för att förändra stigande HbA1c på ett enkelt och naturligt sätt med mindre läkemedel dessutom.

Jag har sänkt mitt från 78- 58 på mycket kort tid och med mindre läkemedel! Visst jag låg inte under 52 senaste provet men jag är på god väg och jag har dessutom fått ett bättre och enklare liv och det är lättare att hantera och leva med min diabetes.

Snart dags för nytt HbA1c.

 
Här hittar ni hela rapporten. Mycket intressant statistik. Jag har inte hunnit titta i genom allt ännu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: