diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Nu har husmorn fått tummen ur

Kategori: Allmänt

Nu ni! har jag äntligen tagit tag i att göra egen buljong. Som jag skrev igår har jag tänkt att göra det länge men det blir liksom aldrig av.
Men idag vid lunchtid så rostade jag först dessa härligheter i ugnen
Därefter har det kokat lääääänge och nu är det äntligen klart
Tar ju sin lilla tid men det är helt klart värt det. Nu kan maten få den där fylliga goda djupa smaken.
Mjölkfri och vetefri så att även Winston kan äta!
 Fri från socker, stärkelse och ja ni fattar fri från allt skit helt enkelt ;)
Sambon vet dock inte att buljongen innehåller 5st för honom  livsfarliga ämnen ;) De 5 översta är förenade med livsfara i hans värld  (om han vet att han äter det förstås)
Jag tänker inte säga något hihi.
Innehål:
Lök
vitlök
stjälkselleri
rotselleri
purjo
morot
märgben
kryddpepparkorn
lagerblad
en liten skvätt rödvin
salt
cayennepeppar
santa maria five peppers
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: