diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Sesam och mandel frallor

Kategori: Mat och recept

 
Sesam och mandel frallor
175 grader
3 ägg
1dl turkisk yoghurt
2dl skalade sesamfrön
2dl mandelmjöl
1tsk salt
1tsk bikarbonat / 2 tsk bakpulver
2msk fiberhusk
25g smält smör
ev riven ost och sesamfrön att strö över.
 
Gör så här
Vispa äggen
Rör i yoghurten
Kör sesamfröna i en mixer eller med stavmixer. Mixa så smått som möjligt.
Blanda i de andra torra ingredienserna
smält smöret och häll i
Forma runda bullar
Strö ev lite riven ost och några sesamfrön över varje fralla.
Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 20 min
 
Kan nog passa fint som hamburgebröd också!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: