diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Skinka

Kategori: Allmänt

Jag har länge letat efter skinka utan druvsocker, socker, glukossirap,sirap, maltodextrin mm
Även om produkterna innehåller mindre än 5g kolhydrater/100g vill jag inte äta dessa ingredienser.
 
Häromdagen såg jag en ny skinka i min Maxi butik.
Oj vilken lycka!
Tyvärr ett E nummer men det är också svårt att hitta skinka utan :(
 

Kommentarer

  • Inger säger:

    Jag köper vedrökt skinka och vedrökt sidfläsk utan tillsatser förutom saltet. Inget socker, inga E-nr. Det är ttillverkat av Riddersheim hos samerna i Jokkmokk. Det säljs i charken på mitt lokala Ica Kvantum, Gislaved,Småland. Fråga efter det så går det nog att få hem till din butik. Det går inte att äta nåt annat efter man har ätit detta. Verkligen äkta vara. Lite dyrare men det är det värt. :-)

    Svar: Åh tack snälla för tipset jag har hört talats om den men visste bara att den var utan e nummer och inte hur det låg till med sockret. Men va bra då ska jag se om de kan beställa hem den!Ha det fint
    Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-03-23 | 15:53:41
  • Marie säger:

    Tack för tipsen! Har också letat!

    2013-03-24 | 16:17:31
  • Marie säger:

    Hej! Hittade en blogg där en tjej har hittat skinka och salami utan socker, ville tipsa dig =) Kolla länken: http://lchfgott.se/2013/march/palagg-utan-socker.html

    Ha en bra kväll!
    /Marie

    Svar: Tack för tipset!
    diabetestypettlchf

    2013-06-13 | 22:28:22

Kommentera inlägget här: