diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Världsdiabetesdagen 2013

Kategori: diabetes

 Idag är det Världsdiabetesdagen, vilket uppmärksammas på olika sätt runt om i Sverige idag.
Kul är även att media uppmärksammat dagen i högre utsträckning än tidigare år.
Syftet är att öka medvetenheten om sjukdomen samt att försöka stoppa den stora ökningen av sjukdomen.
Enligt internationella diabetesfederationen senaste rapport lever 382 miljoner människor med sjukdomen, vilket motsvarar 8,4 procent av jordens befolkning.
Jag tycker även det är hög tid att man på riktigt ser över kostråden till diabetiker, det är ju så självklart egentligen att välja mat som inte påverkar blodsockret. Att hjälpa sin diabetes på traven istället för att motarbeta och försöka balansera hela tiden med insulin. Som jag sagt tidigare man säger inte till en nötallergiker ät till störst del nötter och ta sedan allergimedicin.
Tycker inte sjukvården och forskare kan blunda för alla typ 2or som blivit typ 0or längre och inte heller blunda för de typ 1or som fått ett betydligt enklare liv och bättre blodsockervärden med hjälp av lågkolhydratkost/ LCHF
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: