diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Choklad och cheesecakerutor

Kategori: Mat och recept

 
Choklad och cheesecakerutor
Chokladsmeten
100g smör
100g sockerfri choklad
2ägg+ 1 vita(spara gulan till cheesecakesmeten)
0,5dl sötströ
1 tsk bakpulver
100g mandelspån eller andra hackade nötter
1 bakplåtspapper
Cheesecakesmeten
200g naturell färskost
1 äggula
1,5 msk sötströ
vaniljpulver
 
Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader
Smält smör och choklad i kastrull.
Vispa ägg och sötströ pösigt.
Häll i nötter, bakpulver och sist chokladen och smöret.
Blanda och häll upp på bakplåtspapper.
Rör ihop ingredienserna till cheesecakesmeten.
Klicka ut på chokladsmeten och dra ut mönster  med en kniv.
Grädda långt ner i ugnen ca 30 min
Ta ut kakan och skär i bitar.
Godast blir dem om de får gotta till sig över natten i kylskåp.
 
 

Kommentarer

  • Göran säger:

    Tack för att du la upp detta recept i bloggen. Det låter helt underbart. Ska absolut prova att göra det imorgon.

    2013-09-11 | 22:39:20
    Bloggadress: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen/
  • Carina säger:

    Låter supergott! Hur stor form har du använt?

    Svar: Jag bredde smeten ut på bakplåtspapper
    diabetestypettlchf

    2013-09-28 | 13:00:05

Kommentera inlägget här: