diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Jasmines Kesobröd

Kategori: Mat och recept

Här får ni receptet på ett riktigt gott kesobröd
 
Jasmines Kesobröd
50g smör
6 små ägg
300g keso
2 dl pofiber
1dl mandelmjöl
0,5 dl hasselnötsflagor ( köpte på netto kan även finhacka hasselnötter om ni inte hittar flagor)
0,5 dl linfrö
4 tsk bakpulver
En nypa salt
1 msk brödkryddor
1 msk fiberhusk
Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader
Smält smöret, låt svalna
Vispa äggen pösigt med elvisp.
Häll i keson och kör med stavmixern
Blanda torra ingredienser i en bunke och blanda sedan med ägg och kesosmeten
Häll i smöret och blanda väl.
Låt svälla en stund.
Bred ut på bakplåtspapper.
Grädda ca 18 min
Ta ut och skär i rutor
 

Kommentarer

  • Jenny Svedberg säger:

    Hej!

    Här kommer en kommentar som inte alls har med inlägget att göra ;)

    Det är nämligen såhär att jag fick min diagnos, typ 1 diabetes, september 2012 vilket betyder att jag fortfarande hör till klassen nybörjare kan man väl säga..
    I veckan var jag på årlig koll hos läkare och mitt långtidssocker låg på 38 vilket såklart är jättebra! Jag berättade för läkaren att jag ätit LCHF utan undantag i åtta veckor (äter det till 99% annars också men just denna period till 100%) och att det resulterat i en spruta långtidsverkande insulin om dagen och inget mer. Han påstod att mitt låga fina värde berodde på en s.k smekmånad och inte på min kost.
    Satt där och nickade men i mitt huvud tänkte jag "bullshit" för i bakhuvudet hade jag din blogg som jag är glad över att jag hittade tillbaka till nu!

    Vad säger du om det här som ändå haft diabetes så pass länge?

    Kram

    2014-02-13 | 01:24:44

Kommentera inlägget här: