diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Muffins med kanelfyllning

Kategori: Mat och recept

Muffins med kanelfyllning 
Ca 14st
Smet 
4 ägg
1dl sötströ
1,5dl mandelmjöl
1,5 dl pofiber
1,5tsk kardemumma 
2tsk bakpulver
1,5 tsk guarkärnmjöl 
Fyllning
100g smör
2 msk sötströ
1 msk kanel
Gör så här 
Sätt ugnen på 175 grader
Ta fram smöret så att det hinner bli rumstempererat.
Ställ ca 14st muffinsformar på en plåt
Vispa ägg och sötströ pösigt
Blanda i övriga ingredienser och låt svälla medan du rör ihop eller mixar smör, sötströ och kanel.
Klicka i muffinssmeten i formarna och gör en liten grop i varje som du fyller med kanelfyllningen. 
Ställ i mitten av ugnen ca 20 min
Perfekta att ta med på utflykten! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: