diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Blir så trött

Kategori: Allmänt

Här är en studie som gjorts.
Fettrika måltider kräver större insulindos. Man tar ingen hänsyn till det naturliga och verkliga problemet för diabetiker nämligen  KOLHYDRATER.
Vill poängtera att jag inte är emot forskning men ibland undrar jag vad de som forskar har för syfte och vilken läkemedelsföretag och tillverkare av insulin de samarbetar med.
Slänga ut pengar på en sådan studie när det självklara och naturliga för diabetiker är att undvika det som kroppen saknar förmåga att ta hand om. Men en sådan studie vill ingen göra för det resulterar ju i friskare och mer välmående diabetiker och de stackars läkemedelsföretagen förlorar på det.
Är syftet med forskning att kunna hjälpa människor eller som jag tyvärr ibland upplever att göra dem sjukare för att sedan kunna medicinera dom. Jag bara undrar? 
 
 
Glad att jag forskat på mig själv!

Kommentarer

  • Sandra i sagarden säger:

    Amen!! :)

    2013-04-18 | 21:24:26
    Bloggadress: http://sandra.neuman.fi
  • Annelie/Wildrat säger:

    Här var en intressant genomgång av resultatet: http://www.jonasbergqvist.se/blogg/2013/4/11/fett-ger-hogre-blodsocker-och-storre-insulinbehov-hos-diabetiker/

    Han kommer fram till det som vi redan vet, kolhydrater och fett tillsammans är dåligt. Men det är särskilt dåligt för diabetiker...

    2013-04-19 | 12:50:27

Kommentera inlägget här: