diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Ett blomkål o kyckling tips

Kategori: Mat och recept

 
Tidagare har jag jort blomkålsris genom att riva blomkål grovt och koka en kortis. Idag testade jag istället att steka det i mycket smör,lite rapsolja,purjolök och kryddor. Hjälp va gott det blev! Kanske nya favvo tillbehöret.
 
Till riset hade jag tandoorikyckling som jag gjorde hel i ugn.  Enkelt och gott,dessutom blir det en härlig sås som gjör sig helt själv i ugnen! Såsen och riset var så gott ihop!
 
Tandoorikyckling i kokosmjölk;
Lägg en hel kyckling i en ugnsform och på med  massa tandoorikrydda och lite rapsolja krydda även inuti. Häll i en burk kokosmjölk i formen. Lägg lite lök klyftor runt omkring. Eller om man är lika elak och vill lura något barn eller i mitt fall en sambo så stoppar  man löken inuti kycklingen hihi 175 grader ca 1,5h
Jag har färdigblandad tandorikrydda. Men var försiktiga med färdiga kryddblandningar för ofta innehåller dom många tillsatser och även socker eller stärkelse. Min köpte jag på en asiatiskbutik och den är helt fri från allt skit. Märket heter Sevan.
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Wow, verkar supergott! Måste testa!

    2013-04-09 | 00:05:20
  • Annika säger:

    Jag provade riset......kanongott! Är jätte glad för dina tips 😃!!

    Svar: Kul att du gillade det! Ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-04-10 | 16:42:42

Kommentera inlägget här: