diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Minipjaer med hallon och citron fyllning

Kategori: Mat och recept

 
Idag hittade jag på ett recept på små gulliga och goda pajer.
 
 
Minipjaer med hallon och citron fyllning
 
Ca 10 st
Botten
50g smör
1,5 dl mandelmjöl
1  msk stevia strö/annan sötning
 
Fyllning
1 dl mascarpone
1dl hallon
1 äggula
rivet skal från 0,5st citron
0,5 tsk  bourbon vaniljpulver
1 msk stevia strö eller annan sötning
 
Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret
Blanda i mandelmjöl och sötning
Fördela i mörmått/formar och tryck ut så att det täcker hela formarna
Förgrädda i 5 min
 
Mosa hallonen och tillsätt övriga ingredienser.
Blanda till en jämn smet
Tryck till degen i formarna med en tesked så att det blir en liten grop
Fördela fyllningen i formarna
Grädda mitt i ugnen ca 15 min
Låt svalna
Servera och ät direkt ur formen.
Eller för den med lite mer tålamod; pilla ur dem ur formen och servera utan!
 
 
 
 (mörmått)

Kommentarer

  • Marie säger:

    Mmm, ser mumsigt ut!! Ska prova att göra dem =)

    Vill passa på att tipsa om programmet Korrespondenterna på SVT2 just nu mellan 20-20,30 om sockerberoende och att socker är en drog. Detta vet vi ju redan men intressant att se tänker jag. Går säkert att kolla på SVTplay om du missar det!

    Ha en bra kväll!

    Svar: Jag såg det! Intressant även om man som du säger redan vet. Hoppas på att många som inte förstått oxå såg programmet!ha det fint du med
    diabetestypettlchf

    2013-04-02 | 20:06:00

Kommentera inlägget här: