diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Babybel och mandlar

Kategori: Allmänt

Tidig morgon och en lång dag med mycket resande och skola.
Nu ligger jag halvt utslagen på mitt rum på vandrarhemmet som jag ska bo på denna gång.
 
Det var många förseningar och några inställda flyg. Mitt var ca 30 min sent. Vi skulle ha flugit 11.10 och det tar ca 1h  så jag hade räknat med att hinna köpa och få i mig någon snabb lunch framme i Umeå innan skolan började kl 13.
Men i och med förseningen förstod jag att jag inte skulle hinna det.
Kollade cafét/resturangen på Bromma flygplats och där fanns bara smörgåsar :( Möjligt att det fanns bättre utbud i resturangen på "andra sidan" men eftersom jag redan gått i genom säkerhetskontrollen så var det inte ett alternativ.
Men som tur var kom jag på att jag stoppat ner några salta mandlar och en babybel i ryggsäcken. Det fick bli dagens lunch.
Det är lite trixit och en utmaning att vara på resande fot när man äter LCHF. Man kan inte förutsätta att det går att hitta bra mat.
Hade jag inte haft min lilla nödproviant med mig hade jag fått lösa det genom att köpa en ägg och räkmacka för 120 spänn och plocka bort brödet men jag tyckte det var dyrt för typ ett ägg, jag är nämligen  inte så förtjust i räkor men visst jag skulle väl kunna äta det om det inte fanns något annat.
 
Men en sak som är positivt är att jag inte är som en tidsinställd bomb.
Innan LCHF blev jag som ett monster när mina mat tider började närma sig. Och för att inte tala om när det gått alldeles för länge. Usch det var inte roligt och inte heller för de som råkade vara i min närhet. Stackars sambo som fått stå ut med mig och mitt mat humör och mina utbrott.
 
Men nu är det alltså inte på samma sätt och jag tror egentligen inte att jag är i lika stort behov av att äta på super regelbundna tider längre. Eftersom jag enbart har långtidsverkande.
Självklart är det bra för kroppen och för alla människor att äta på regelbundna tider. Men det jag menar är att det inte längre är förenat med katastrof och livsfara om jag pga tex dagens händelse skulle hoppat över eller skjutit på en måltid vare sig för humöret eller blodsockret.
Men det är något som är svårt att ändra på.  Har man ätit på nästan samma tider i 15 år och är van att ALLTID äta frukost, lunch och middag (mellanmål ibland) så är det svårt att hoppa över en måltid fastän jag skulle kunna utan att bli sjuk och fastän jag kanske inte ens är hungrig.
Nä nu ska jag sova. Hoppas inte inlägget blev allt för konstigt jag är så trött att jag knappt vet vad jag skriver
God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: