diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Förbannad över 2 krm

Kategori: Allmänt

Var på barnmottagningen med min dotter idag för att kolla ev allergier pga hon haft ont i magen en längre tid. Nu ska vi testa mjölkfritt på henne också för att se om det blir bättre. Winston vår minste är allergisk men på honom var det lättare att diagnostiesra pga att han blir väldigt dålig och det sätter sig även på andningen då han får i sig mjölk. Samt att han visa positivt på pricktest.  
 
Men det jag ville säga var att när vi sitter i väntrummet så passar jag på att läsa Barndiabetesfondens tidning sticket. Där hittar jag ett recept på egen tacokrydda. De resonerade så att det var billigare att göra egen. Vilket det är. Men hälsoperspektivet sket dem i och även det faktum att de skriver i en tidning riktad mot barn och unga diabetiker samt deras föräldrar. Visst denna är bättre än köpt tacokrydda även ur ett hälsoperspektiv men VARFÖR har de socker i över huvudtaget? Hur svårt är det att göra egen tacokrydda utan socker? Visst det handlar om 2 krm men jag blir faktisk förbannad. Strunta i de där 2krm istället! Så jäkla onödigt. 
 

Kommentarer

  • Emma Johansson säger:

    Ja bara onödigt ju..
    Har gjort egen krydda väldigt länge, men jag kör chili- paprika-grill- allroundkrydda, salt och spiskummin blir hur gott som helst och som sagt, billigare!

    2013-02-05 | 18:43:06
  • Filippa säger:

    Helt sjukt! Om jag vore diabetiker skulle jag vara apförbannad på alla dessa urusla råd!

    2013-02-05 | 19:55:16
  • K1 säger:

    Än mer intressant att följa din blogg nu när jag antar att dina recept kommer innehålla inga eller färre komjölksprodukter :)

    2013-02-06 | 21:16:38
  • Marie säger:

    Håller helt med, jag fattar inte varför de har med socker heller i detta-dessutom i en diabetestidning! Men det är galet vad mkt socker det är i mycket mat, man får verkligen lusläsa.

    2013-03-09 | 01:02:29

Kommentera inlägget här: