diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Kärt återseende

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en riktigt  trevlig kväll.
Min kompis som numera bor på Mallorca är hemma i Sverige och hälsar på.
Igår kom hon hit och vi käkade mat och tittade på melodifestivalen och därefter gick vi ut på krogen.
Det var över ett år sedan vi sågs sist så det var verkligen helt underbart att ses igen!
 
 
Kokade fond på hummerskalen från i fredags. så till förrätt blev det hummersoppa med chiliost flarn.
 
Till varmrätt blev det en god köttgryta som kokat i rödvin i flera timmar. Jag tycker det är så gott när köttet är så mört att det faller isär :)
Högrev, bacon,röd vin,lök, sambal,chilipulver, paprikapulver,salt,vitpeppar, kryddpeppar, enbär, lagrblad,paprika,morot,kålrot, grädde creme fraiche. persilja, timjan. (Brukar vanligtvis inte äta morötter eftersom de har lite högre kolhydrathalt, men jag smakade på en liten igår  ;)
 
Efterrätt vaniljpanacotta och varma hallon. Har ingen bild tyvärr men jag var inte riktigt nöjd då jag använde gelatinpulver. Jag har alltid gjort med gelatinblad förut och aldrig haft några problem med att få den att stelna, men nu blev den lite lös :( men men skit samma den var god i alla fall!
 
 
Nä nu ska jag packa. Imorgon är det dags att åka upp till Umeå igen.
Nu läser jag kökets kemi,näringsfysiologi väldigt intressant faktiskt.Plus ett projektarbete som är mindre roligt. Vi ska ha föreläsningar, seminarium och labbar! Denna gång stannar jag lite längre jag kommer hem sent på torsdag kväll. Jobbigt att vara borta från familjen så länge och konstigt att bara ha sig själv att ta hand om.
Hoppas tåg och flyg går som de ska. Läste nyss på aftonbladet att kraftigt snöoväder dundrar in från öst. Lät inte bra :(
Ha en fin kväll

Kommentarer


Kommentera inlägget här: