diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Mat som sköter sig själv

Kategori: Allmänt

Åh vad jag älskar mat som sköter sig själv. Gott och smidigt. Bara att svischa in i ugnen och så får det gotta till sig alldeles själv medan man får tid till annat.
 
Idag blev det hel kyckling.
Gned in in den i citron, chili flingsalt,ingefära, peppar, hackad röd chili och massor av örter både färska och torkade. Stoppade kycklingen med citronen som var kvar, färsk timjan och gömde även ett par vitlöksklyftor. Haha perfekt gömställe för sambon :)  Hyvlade kokosolja över.
 
Till kycklingen blev det kålrotspommes och ört och parmesancreme. Kålrot ligger på 6,4g kolhydrater/100g alltså lite högre än vad jag brukar välja. Men det funkar man behöver ju inte äta så mycket.
 
Resten av familjen åt ris och till de mjölkallergiska blev det currysås gjord på kokosmjölk.
 
Medan kycklingen skötte sig exemplariskt i ugnen hann jag både städa hos grisarna och duscha! (jag tvättade håret hihi) Jag har lyckats hålla mig till ialla fall varannan dag nu :)
 
Här kan ni läsa ett repotage om mig och mina grisar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: