diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Något nytt på G

Kategori: Allmänt

Diabetesföreningen i Kristinehamn gjorde ett inlägg på Facebook från regionskonferansen i Stockholm.
"
Gårdagen bjöd på intressant föreläsning av professor Kerstin Brismar från karolinska institutet. Hon informerade bla om ett nytt insulin som kommer i tablettform och ett nytt långtidsverkande stabilt insulin som innebär injektioner ca var tredje dag."
 
Det där långtidsverkande låter lovande i kombination med  LCHF tycker jag. Spännande.
Tänk vad konstigt att bara ta spruta var tredje dag. Men det skulle man förmodligen vänja sig vid precis som jag nu vant mig vid att bara ta två långtidsverkande istället för minst 5 sprutor/dag.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: