diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Vem vill köpa skit på burk?

Kategori: Allmänt

Fy fan vilken skit. Jag hoppas inte någon går på detta.
Möttes av en reklam då jag surfade runt på nätet; LCHF på tablett stod det. Jag klickade för att se vad sjutton det var.
Vadå hjälpa till att hantera kolhydraterna??
Nej tack jag njuter hellre utan kolhydrater och utan skitpiller!
 

Kommentarer

  • Bertil Lind säger:

    Hej,

    OT; jag följer din blogg av-och-till och har nu ett litet problem som jag hoppas du kan hjälpa mig med.

    Min grannes lille son på 7 år är typ-1 och jag har lovat pappan att ta fram text om behandling med lågkolhydratkost till i första hand grabben men naturligtvis även fungerande för övriga familjen. Det finns inga metabola problem, alla är helt normalviktiga, det är endast pojken som drabbats.

    Anledningen till att jag reagerat är att pappan beklagade sig för mig över att han nu var tvungen att äta potatis isf pasta, eftersom pastan inte höjde blodsockret tillräckligt snabbt. Jag förstod ju inte problemet först men hade ju hört om att ett problem för typ-1 var att man efter intag av måltidsinsulin måste äta inom viss tid för att inte få ett blodsockerfall.

    Naturligare vore ju att äta strikt lågkolhydrat (lchf) och sedan kolla om man måste ta insulin för att få ner värdet.

    Jag har sökt på nätet efter specifika svar för barn med typ-1 men inte funnit något.

    Jag är själv typ-2, eller rättare sagt typ-0 eftersom jag aldrig behövt medicinera. Jag råkade på lchf direkt efter diagnos, innan jag hunnit komma igång med medicin.

    Jag antar att du hittar min e-postadress i min kommentarsadress, om du vill skriva till mig direkt.

    2013-02-27 | 21:05:22
    Bloggadress: http://bertillind.wordpress.com
  • Jimmie säger:

    Men det var lite underbart att läsa kommentarerna längre ner på sidan iallafall ;)

    2013-02-27 | 23:07:13
    Bloggadress: http://jimmieliden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: