diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Har ni instagram?

Kategori: Allmänt

Ni som har instagram kan följa mig på:
diabetestypettlchf
Kram

Kommentarer

  • Linn Ahlborg säger:

    Hur många besökare har du per dag? (unika) :) kram

    Svar: jag har precis startat men igår hade jag 2054 o idag 542 st unika besökare Kram
    diabetestypettlchf

    2013-01-06 | 16:31:05
    Bloggadress: http://Http://linnahlborg.se
  • Molly säger:

    Hej! Jag är en 11 årig tjej som också har diabetes typ 1. Jag är intresserad av att testa LCHF och undrar om du har lite tips på hur man kan börja och om du vet något som är extra bra att äta? Kram<3

    Svar: Hej Molly!Jag kommer att ge massor av tips på mat i denna blogg. Det absolut första man ska tänka på som typ 1 diabetiker är att insulinbehovet sjunker rejält när man börjar med lchf. Därför måste man sänka dosen mycket i början. Du behöver även ta mycket blodsockerprover i början för att ha koll och för att ställa in rätt insulindos. Jag rekomenderar att man diskuterar med sin diabetesläkare innan man testar har man tur så har man en läkare som är positivt inställd. Jag hade tyvärr inte det, men bestämde mig för att köra ändå. Jag har haft diabetes så länge att jag tycker jag känner min kropp och hur min diabetes fungerar samt hur jag reglerar insulinet efter vad jag äter. Hur länge har du haft diabetes? Jag rekomenderar att du har dina föräldrar på din sida. Be även dom att titta in på bloggen och läsa på om lchf.
    Kram
    diabetestypettlchf

    2013-01-06 | 18:55:42
    Bloggadress: http://kosterdrommar.blogg.se
  • Molly säger:

    Jag har haft diabetes i ca. 8år.

    Kram;)

    2013-01-07 | 17:23:47
    Bloggadress: http://kosterdrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här: