diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Härliga Fredag!

Kategori: Allmänt

Här har vi morgonens blodsocker kl 7. Ja det sår 8:03 på bilden jag vet men jag har inte ställt om min blodsockermätare. "Orka" som den yngre generationen säger :) Tror inte det är så värst svårt men är det något jag inte orkar ta tag i så är det tekniska saker hihihi Nu för tiden är det en hel vetenskap bara att få på tv:n här hemma tycker jag 100 olika dosor en till tv en till box och en till dvd. Vad var det för fel på tjocktv och video??
 
Fredagar är härliga. Början på helgen. Jag jobbar inte utan har pluggdag och vi får en timmes sovmorgon eftersom jag kan lämna barnen direkt när deras skola börjar kl 8.20. Annars lämnar jag dem 7:30 och börjar jobba 8:00
Blev en god frukost!
Hallon, rabarber och kokossmoothie
Frysta hallon och rabarber
ca: 2 tsk smält kokosolja
Turkisk yoghurt
grädde
ev lite sukrin
Mixa allt med en stavmixer. Har inga exakta mått utan det är bara att köra! Gott!
 Nu ska jag ta tag i pluggandet. har precis börjat en ny kurs hem och konsumentkunskap C. Ska göra ett projektarbete 7,5hp Jag vet inte vad jag ska skriva om. Kaffe, kaffe,kaffe,Tänk, tänk, tänk.... Har även massor att plugga inom näringsfysiologi och kökets kemi. Det är väldigt intressant men vissa saker verkar rätt svårt.
 
Hittade ett kul inlägg hos Kostdoktorn i morse;
Jag håller med. Bättre att tillsätta socker där än i maten!

Kommentarer

  • Emma säger:

    E: -Hur länge ska det koka/vara i ugnen?
    J: -Det är klart när det är klart!

    Puss på dig <3

    Svar: hahaså är det med allt! Det är klart när det är klart
    Ses imorgon Kram
    diabetestypettlchf

    2013-01-25 | 19:08:05

Kommentera inlägget här: