diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Insulinbehov

Kategori: diabetes

Har märkt av att jag haft lite högre blodsocker och behövt ta lite mer insulin nu i två dagar. Det hänger troligtvis ihop med att jag känt mig halvhängig och har lite halsont. Tyvärr finns det ju fler faktoren än bara kosten som påverkar blodsockret och som är lite svårare att styra över. Men tack vare lchf rusar inte sockret iväg även om det höjts en aning.
 Märker ni andra typ1or av stor skillnad på erat insulinbehov vid sjukdom?
Kram
 

Kommentarer

  • Manne säger:

    Beroende lite på vad jag har för sjukdom så kan blodsockret gå upp lite. Men aldrig så mycket att jag behövt justera insulinintaget. Du tar ju oerhört lite insulin så det känns väldigt naturligt att du behöver ta extra vid sjukdom.
    Grattis till din fantastiska resultat med LCHF.

    2013-01-09 | 21:40:30
  • En annan Annika säger:

    Jo visst märks det på blodsockret när kroppen mår sämre! Jag har pump och det underlättar väldigt när man behöver justera basaldosen, både upp och ner. För tillfället har jag infektion i en(?) tand och har dubblat basalen dagtid och kör +50% på natten.
    Trots detta får jag lägga på lite extra bolusdoser. Tandläkaren trodde att infektionen skulle försvinna efter rensning i onsdags men enligt blsr och ont så stämmer nog inte det...
    Vanliga förkylningar brukar det räcka med +40% på basalen.

    Min diabetesläkare är positiv till mina resultat fast han har aldrig uttalat kombinationen LCHF. Diabetessköterskan däremot är mycket orolig för hälsan på lång sikt. Att jag kan få en hjärtinfarkt när som helst... Jo det kan nog vara så men den har jag i så fall byggt upp under trettio år med svårreglerat blodsocker.

    2013-01-12 | 15:45:38

Kommentera inlägget här: