diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Sesamknäckebröd

Kategori: Mat och recept

 

 

Här kommer ett recept som jag ofta gör. Super enkelt sesamknäckebröd. Hur gott som helst med smör och ett par skivor ost.
 Idag tog jag bort en liten del av sesamfröna och la till lite psylliumfrön.
OBS kolla noga på närigsinnehållet det finns oskalade sesamfrön och även vissa märken som innehåller mycket kolhydrater. Jag använder mig av Risenta skalade sesam frön som endast innehåller 4g kolhydrater/100g
 
Ingredienser:
1,5dl skalade sesamfrön
1 dl riven ost
1ägg
0,5 tsk salt
ev: flingsalt/rosmarin att strö över

Gör så här:

1. Blanda alla ingredienser utom flingsalt.

2. Bred ut på bakplåtspapper på en plåt till en tunn rektangulär kaka, jämna till kanterna så de blir så raka som möjligt. Strö över flingsalt. (jag brukar lägga plastfolie över och kavla på plasten)

3. Grädda i 175° i 10-15 minuter, var observant så brödet inte bränns. Skär det sedan i ca sex bitar och vänd varje bit.

4. Stäng av ugnen och ställ in brödet att torka i eftervärmen några minuter

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: