diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Kategori: Mat och recept

Dessa amerikanska pannkakor fick bli dagens lunch. Smakade fint efter skridskoåkning med familjen.

Tänk att kunna äta supergoda pannkakor och inte behöva tänka på att blodsockret åker upp som en sol och ner som en pannkaka.

Detta var det hittills godaste LCHF-pannkakor jag testat. Receptet hittade jag på instagram ( magdalchf )

Amerikanska pannkakor

200g philadelphia/cream cheeseost

0,5dl sukrin melis

1tsk äkta vaniljpulver

Vispa med elvisp. Ner med:

3ägg

1,5tsk bakpulver (jag tog 1tsk bikarbonat istället)

0,5dl fiberhusk

(jag hällde i lite grädde i smeten för att jag tyckte den blev lite för tjock)

Stek i smör! (jag blandadde smör och kokosolja och stekte i)

Kommentarer

  • Maria säger:

    Väldigt goda! De gjorde succe hos LVHF-skeptikern till sambo :)

    2013-01-13 | 20:33:05

Kommentera inlägget här: