diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

1 spruta

Kategori: diabetes

Har glömt att berätta för er att jag numera tar 1 spruta/ dag.
Istället för att dela upp mitt långtidsverkande (Lantus) i två doser morgon och eftermiddag/kväll tar jag allt på morgonen.
Tog ett tag att hitta perfekta dosen men tror jag hamnat rätt nu!!!!
Jag tar nu alltså enbart 1 spruta/ dag istället för 5-9 sprutor/ dag som jag gjorde innan LCHF
 
 

Kommentarer

  • Valentina säger:

    Men va bra vilken skillnad på före och efter LCHF!
    5-9 sprutor före LCHF och bara 1 spruta Lantus med LCHF - precis som jag då!
    Jag tar 10 enheter Lantus varje morgon och that's it sen tänker jag inte mer på det!
    Ok nån gång kan det bli nått litet fel med det jag äter och då blir det några enheter snabbinsulin...händer inte alls ofta men vad besviken jag blir då! Men av misstagen jlär mej mer och mer!
    Man fortsätter att vara diabetiker men jag känner mej verkligen privilegerad att tack vare bättre kosthållning kunna leva ett klart bättre liv! Ska bli spännande att se mitt nästa HBA1C i slutet av augusti!

    2013-07-05 | 13:48:41
  • Filippa säger:

    Alltså, man kan inte annat än glädjas med er diabetiker. Vilka hälsovinster ni verkar göra med lchf, och vad skönt det måste vara att slippa ta så många sprutor. Grattis! :)

    Svar: Tack! ja det är helt fantastiskt!
    diabetestypettlchf

    2013-07-06 | 00:18:59
  • Anna säger:

    Menar du att du inte tar något måltidsinsulin alls?
    Det är ju helt galet bra!

    Svar: Oftast inte!!! kan hända att jag behöver ta några enheter om jag hamnarhögt ngn gång men det är extremt sällan!! Ha det fint
    diabetestypettlchf

    2013-07-06 | 07:48:14
  • joly säger:

    Wow, det är ju helt otroligt bra! :D

    2013-07-11 | 10:53:05
    Bloggadress: http://joly.blogg.se
  • Jonas Melin säger:

    Hej!
    Jag har haft diabetes typ 1 sen 1996. Jag har kört med LCHF i snart tre år och det har varit mycket positivt. Lägre och stabilare blodsocker och lägre insulindoser. Men jag har inte ändrat antalet sprutor, utan kör fortfarande med en långtidsverkande spruta per dygn och snabbinsulin (i små doser) vid måltiderna. Jag undrar hur det funkar när man bara tar en spruta. Blir det inte ostabilt och sjunker på natten? Blir du inte stressad av att du måste tänka på att äta regelbundet? Hur många procent har du höjt den långtidsverkande dosen när du tog bort snabbinsulinet? Jag skulle bli mycket glad om du ville svara på mina frågor.

    Svar: HejVa kul att du också äter LCHF! Nej jag upplever att jag blir stabilare med bara en spruta långtidsverkande. då jag övergcik till enbart långtidsv, ökade jag de dosen jag tar nu 25 e lantus. jag har väldigt väldigt sällan lågt blodsocker. Kommer inte riktigt ihåg hur mkt lantus jag hade innan.Men de första veckorna hade jag mindre lantus och fick succesivt höja dosen..
    Snarare tvärt om, jag kan nu skjuta på måltider utan att det händer ngt. tidigare var jag som en tidsinställd bomb, både blodsocker och humör :)// Ha det fint
    diabetestypettlchf

    2013-11-11 | 14:06:59
    Bloggadress: http://barnabasbloggen.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: