diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Frukost från trädgården

Kategori: Mat och recept

Rabarber innehåller lite kolhydrater, ca 2,7g kolhydrater/ 100g Jag har lite i trädgården, så i morse kokade jag rabarberkräm till frukost och åt tillsammans med grädde.
Krämen sötade jag med,Ica sötströ istället för socker funkade utmärkt!
 
Jag har haft en rolig och lärorik helg på LCHF-campingen i Säffle. Ska försöka hinna med ett inlägg om det lite senare!
Ha det fint så länge!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • elly säger:

    Jag har en liten fråga till dig. Jag har samma som du, typ 1 diabetes. Och nyligen börjat med lchf igen. Hade hållt på i fyra månader förra året och aldrig mått bättre men under vissa omständigheter sket det sig. Men är igång igen. Men min fråga är, hur blir det med ketonerna nu när man äter lchf? Mina sköterskor har varit väldigt noga med att jag inte fick utesluta kolhydrater helt från kosten, men hur har du gjort? Har du fått det att funka ändå?

    Svar: HejSkönt att du är igång igen! Jag har skrivit ett inlägg just om ketoner du hittar det här
    http://diabetestypettlchf.blogg.se/2013/march/ketoner-ketos-ketoacidos.html
    Jag mäter inte så ofta men mätte för ett tag sedan och då hade jag ketoner fast jag inte äter super strikt LCHF men eftersom jag mår kanon och att blodsockret ligger bra så är det som sagt inte farligt!! Ha det fint
    Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-07-03 | 18:07:29

Kommentera inlägget här: