diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

God middag

Kategori: Mat och recept

Igår använde jag min nya lergryta och lagade en underbart god gryta typ boeuf bourguignon. Använde som vanligt inget recept och tog inga mått men detta hade jag i;
Högrev
Bacon
Lagerblad
Rött vin
Örter
Lök
Salt
Vit o svart Peppar
Paprika pulver
Cayenne
Enbär
Kryddpeppar
Liten skvätt tamari soya
Lite tomatpure
Mot slutet; 
tärnad paprika! Chili flakes! klippt persilja! och så avslutar vi till alla diabetes dietisters stora skräck med fet härlig Smetana och extra smör!
 
Tror det var allt!
Man kan liksom inte misslyckas med ett gott långkok i lergryta. Blötlägg grytan först o proppa sedan i massa gott och ställ in i kall ugn, sätt ugnen på ca 175 grader o låt den stå några timmar o gotta till sig!!

Under tiden kan man roa sig med något annat! Perfekt!
Till detta åt jag en rätt ful men god skapelse, parmesan och majrovkaka!
Rev ungefär lika mycket parmesan och majrova, lite lök, pressa ur vätskan ur majrovan. Blanda allt i med kryddor stek i rikligt med smör pressa på kakan med en stekspade när du steker för att få den att hålla ihop.


Kommentarer

  • Filippa säger:

    Lergryta is da shit! Så himla enkelt och gott. Och så är det skönt att komma hem till färdig mat. Bara att hyvla över extra smör och ett lass ruccola med parmesan... :)

    2013-07-09 | 23:05:19

Kommentera inlägget här: