diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

LCHF-campingen 2013

Kategori: Allmänt

Först ut som föreläsare var Annika Dahlqvist, hon berättade om sin LCHF-resa.
Därefter lyssnade vi på Tommy.
Han kallar sig Tommy 50% då han lyckats gå ner halva sin vikt, tror det var ca 85 kg vilket är grymt bra gjort. Trevlig kille som var en av dem  jag åt middag med senare under kvällen.
Nu läser till kostrådgivare hans blogg hittar ni här; www.tommytappar.se
 
 
Efter en liten kaffe paus var det Mats Lindgrens tur att äntra scenen. Mats har med hjälp av LCHF blivit av med bla Diabetes typ 2, hjärt och kärlbesvär och  prostatabesvär. Nu driver han LCHF-matkasse.
Han hade även spelat in en rolig låt den hittar ni här!
 
 
Sedan lyssnade vi på Jonas Bergkvist, sjukgymnast, personlig tränare och kostrådgivare som jag även lyssnat på när jag var på LCHF-träffen i Stockholm. Han är en otroligt duktig och inspirerande föreläsare som också var med på middagen på kvällen.
Jonas har i dagarna skapat debatt med sitt sockerfria barnkalas, ni kan läsa om det här; http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article17064070.ab
Bra med sockerfritt barnkalas tycker jag! Ofta blir det näst intill frosseri på barnkalas tårta, glass, kakor, bullar, godis, chips, ostbågar och dricka.
 
Näst på tur var Mattias Ribbing och hjälp vilken människa, jag blev nästan rädd, han har tränat sig till ett så sjukt bra minne.
Mattias är rankad 75:e bästa minnet i världen och har SM tre år i rad.
Här är några av hans prestationer;
Han tittar på spelkort under 30 min och kan därefter komma ihåg 364 st alltså 7 kortlekar i rätt ordning.
Tittar på binära tal (1or och 0or) i 30 min  och kommer ihåg 1305 st i rätt ordning.
Siffror 5 min 63st.
Läs mer om Mattias här
www.mattiasribbing.se
 
Sist ut på lördagen var Göran Sjöberg, naturvetare och professor  på Chalmers, en mycket underhållande sådan.
Han pratade bla om kolesterol.
 
Efter föreläsningarna umgicks jag lite med Jill och Magda (www.jillsmat.se www.lchfgott.se) tanken från början var att alla skulle grilla tillsammans på kvällen. Men vädret var så ostadigt att vi istället var ett gäng som bestämde oss för att äta på resturangen vid Duse udde istället, trevligt, trevligt!
 
Kvällen fortsatte på campingen
 
Dag två inledde Monique Forslund som dels berättade om alla hennes misslyckade bantnings försök och hur
hon till sist hittade rätt med LCHF. Därefter pratade hon om mat för barn
.
Efter henne var det Per Wikholms tur, han föreläste om "koskräck i klimatdebatten"
 
 
 
 
Sist ut var Ann Fernholm, vetenskaps journalist och författare till boken "Ett sötare blod" Hon bjöd på en riktigt bra och intressant föreläsning. Måste läsa hennes bok då jag inte gjort det ännu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: