diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Pepparkaksmuffins med philadelphiafrosting

Kategori: Mat och recept

Eftersom min yngsta son än mjölk och veteallergiker bakar jag muffinsen med rapsolja, men det går att byta ut mot ca 100g smör.
Nu har han äntligen testat att äta nötter och mandel också och än så länge verkar det funka bra, vilket är skönt för då är det lite lättare att baka samma till hela familjen!
 
Pepparkaksmuffins
(Ca 18 medelstora)
6 ägg
1dl sötsrö
1 dl rapsolja/ 100g smör
5 dl mandelmjöl ( även gott att byta ut en liten del till hasselnötsmjöl)
2krm vaniljpulver
3tsk bakpulver
4 tsk kanel
4 tsk ingefära
3 tsk kardemumma
3 tsk nejlika
(eller anv färdig pepparkakskrydda)
Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader
Vispa ägg och sötning fluffigt
Tillsätt övriga ingredienser och rör samman till en smet
Klicka ut smeten i muffinsformar
Grädda mitt  i ugnen ca 13 min
Philadelphiafrosting
200g philadelphiaost
50 g smör
1,5 msk sötströ
ca 3krm vaniljpulver
Lite saft och rivet skal av citron
Gör så här
Mosa eller mixa ihop alla ingredienser och spritsa/bred ut på de svalna muffinsarna
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kirstie säger:

    Gluten o mjölk är ju problemet för många, utan att de vet om det. Allergier, olika sjukdomar, bl.a MS, IBS, och ja, äv diabetes.Man ser sambandet att i länder där det dricks komjölk, äts bröd med gluten finns diabetes i mycket större utsträckning. Jag följer bloggen http://gluten-celiaki.blogspot.se/?m=1 (liksom jag följer denna :-) )

    Svar: Ja jag tror också det hänger ihop.. Jag är övertygad om att mina magproblem jag hade innan LCHF var pga gluten trots att det inte visade sig på proverna. Ha det fint
    // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-07-17 | 07:50:28
    Bloggadress: http://dalaglitter.com

Kommentera inlägget här: