diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Hur är det att leva med diabetes?

Kategori: diabetes

 
 
Hur är det att leva med diabetes?
Testa under 24 timmar genom att sms:a DIABETES till 715 15.
Jag skickade iväg ett sms och fick tillbaks att jag imorgon kommer att vakna till ett dygn med diabetes, verkar alltså som  jag kommer tvingas  fira midsommar med sms-diabetes, jag som trodde det skulle börja nu.. ja ja det ska jag nog klara av jag har ju firat midsommar med min riktiga diabetes i 15 år.
Även om jag mår så himla mycket bättre nu, tack vare LCHF så blir man ibland så jäkla trött på den ständiga kontrollen och ansvaret. I sms versionen finns en funktion för avregistrering om du tröttnar på sms:en. Den funktionen saknas dessvärre i det verkliga livet.  Att aldrig kunna ta semester från sin diabetes eller bara få vara ifrån varandra ett tag  kan verkligen gå en på nerverna :(
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Ja, tänk om vi kunde "avbeställa" diabetesen.. skulle jag verkligen vilja göra ibland när jag blir less! Tur iaf att vi har god kontroll =)

    2013-06-22 | 20:57:38
  • Läcksökning säger:

    Trevlig Midsommar!

    2013-06-23 | 10:19:55
    Bloggadress: http://www.lacksokning.com
  • Elina säger:

    Hmm spännande. Måste testa detta......

    2013-06-24 | 00:41:15
    Bloggadress: http://nyttlivmeddiabetestypett.blogg.se
  • christofer säger:

    Hej
    Jag har också diabetes typ 1, och har precis börjat med LCHF. Använder frortfarande måltidsinsulin men blev sugen på att ta bort det efter att ha läst din blogg. Hur mycket lantus tar du per dag? Hur gör du när du tränar, äter du socker innan?

    Svar: Hej! Kul att du börjat med LCHF
    Mina doser varierar lite men just nu tar jag 25 e lantus på morgonen.
    Jag mäter blodsockret innan och om jag behöver höja något innan träning eller om jag har känning så äter jag inte socker... jag behöver bara gå upp i kolh innehåll/ 100g alltså vanligtvis försöker jag utgå från att äta sånt som ligger under 5 kolh/100g (ibland över det tex hallon och vissa nötter men har det som utgångspunkt) men om jag behöver höja blodsockret räcker det att jag kanske äter nötter med lite högre kolh innehåll/ turkisk yoghurt hallon eller en smoothie på smetana och jordgubbar, någon gång har jag druckit äppeljuice innehåller bara 10g kolh/ 100g men går snabbt ut i blodet pga fruktosen. Har även ätit ett äpple ngn gång.. Jag försöker alltså äta kolh av bra kvalitet alltså inte socker, stärkelse, gluten och sånt även då jag behöver få upp sockret.. Men det är numera ytterst sällan jag får känning. Jag upplever att det är pga att jag inte tar snabbinsulinet, man blir mer stabil med enbart långtidsverkande! Nu kan jag anstränga mig och göra enkalre saker som att gå promenader utan att behöva käka druvsocker under tiden, vilket jag behövde tidigare... Och vid träning har jag märkt att jag i regel blir lite högre efter pga adrenalinet som påverkar levern att frisätta mer glukos och då höjs blodsockret...
    Ha det fint
    diabetestypettlchf

    2013-07-21 | 18:06:01

Kommentera inlägget här: