diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Mascarponekaka med smak av hasselnötter och choklad

Kategori: Mat och recept

 
Här kommer receptet på en god kaka som jag hittade på igår. Kakan var ännu godare idag då den vilat i kylen, så om ni kan hålla er så rekommenderar jag verkligen att ni låter den göra det!
 
Mascarponekaka med smak av hasselnötter och choklad
100g smör
100g hasselnötter
50 g mörk sockerfri choklad
2ägg
0,75 dl ica söt strö eller ev annan sötning
1 tsk vaniljpulver
100g mascarpone
1 msk pofiber
 
Gör såhär
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret
Mixa eller hacka nötter och choklad fint
Vispa ägg och söt strö
Häll i vaniljpulver och mascarponen och vispa tills smeten är slät
Häll i smöret därefter nötterna och chokladen rör runt så att kakan blir fint marmorerad av de halvsmälta chokladbitarna
Häll i msk pofiber och låt svälla någon minut
Häll i en smörad springform
Grädda mitt i ugnen ca 25 min
Låt med fördel kakan vila i kylskåp några timmar eller över natten.
Servera med grädde eller ät som den är!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: