diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Från grädde till bajsglass

Kategori: Allmänt

 
Hade vispad grädde kvar i kylen som jag haft till kesoplättar härom dagen.
Den stod där inne i kylen och skrek
"Gör något med mig innan jag blir förstörd "  Dumt att slänga mat vet ni :)
 
Fick en snilleblixt.
 
När jag var liten brukade ibland mamma och pappa när de trodde vi barn somnat äta glass med krossad choklad ni vet sådär dela på paketet och äta direkt ur kartongen.
Och jag, precis som alla barn hör så fort det plockas fram godsaker. Fort var man uppe och var lite kissnödig eller törstig.
För man måste ju kolla vad som försiggår.
När jag konfronterade mina föräldrar sa min pappa alltid att det var bajsglass. För att jag inte skulle bli sugen antar jag ;) Så GBs krossad choklad har för mig alltid lite äckligt hetat bajsglass. Den har även vart en av mina favoriter.
 
Så min stackars grädde skulle nu förvandlas till bajsglass!
 Här är smeten och hjälp vad god den var.
Nu står den i frysen och förvandlas till glass.
Ikväll ska jag göra mig på ett försök att smyga för mina barn ;)
Ska skriva ned receptet till er i ett annat inlägg tänkte jag ;) Vet inte om så många blir lockade av receptet om jag lägger det i samma inlägg som rubriken bajsglass :)

Kommentarer

  • Emma Johansson säger:

    Ha ha ha :D

    2013-03-07 | 14:50:34
  • Linda säger:

    Recept, tack! :-) Såg riktigt gott ut!

    Svar: Hej!Smeten var super god.
    Glassen blev god men dock lite hård i konsistensen så man får ta ut den ett tag innan man ska äta! Jag har tänkt att omarbeta receptet lite men här kommer utgångsreceptet
    125g mascarpone ost
    0,5dl sukrin
    2 äggulor
    4 rutor riven mörk sockerfri choklad
    Rör ihop
    vispa ca 3-4dl grädde
    vänd ner i smeten
    Lägg i bunke o frys
    diabetestypettlchf

    2013-03-21 | 13:24:07

Kommentera inlägget här: