diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Ostgratinerad mexikansk vitkålssoppa

Kategori: Mat och recept

Ostgratinerad mexikansk vitkålssoppa
 
Olja/smör att steka i
0,5st gul lök
1 vitlöksklyfta
250 g vitkål
1 l vatten
4 msk passerade tomater
1st carli paprika
lite röd och gul paprika
1tsk sambal oelek
1 krm vitpeppar
2 krm spiskummin
1 krm paprikapulver
1tsk oregano
2 tsk persilja
salt
ost
 
Gör så här
Hacka lök och vitkål fint.
Fräs i olja/smör
pressa i vitlöken
Häll på vatten, passerade tomater, sambal
I med kryddorna men spara oreganon och persiljan till slutet
Låt koka ca 20 min eller tills vitkålen är mjuk
Sätt på ugnen på 250 grader övervärme
Skär  paprikorna i små tärningar
Häll i paprika och oregano och persilja
smaka av med salt.
Häll i soppan i en ugnsfast portionsform/tallrik
Strö över en näve grovt riven ost.
Gratinera i ugn tills osten fått fin färg
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: