diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Tenta och därefter härlig Fredag

Kategori: Allmänt

Igår skrev jag tenta på kökets/matens kemi. Känns ialla fall som att jag har en chans att klara den men vi får se.
Efter en tenta är man helt slut. Men det är ändå en rätt skön känsla. Flera veckors plugg, nervositet och stress som släpper.
Denna gång har det var väldigt mycket och framförallt väldigt svårt så det har vart svårt att prioritera vad man ska fokusera på.
 
Efter tentan lunchade jag med en go vän!
Fläskfile, vitlökssmör och sallad istället för potatisgratäng.
 
Min sambo ringde och berättade att han tänkte åka hem tidigt. Jag höll på att trilla av stolen för det är inte så ofta det händer, brukar snarare vara åt andra hållet. Att han ringer om att han blir sen.
Han jobbar som revisor i Karlskoga och brukar vara hemma tidigast ca 17.20.
Vi hämtade barnen tidigare och bestämde oss för att hitta på något så att barnen åtminstone fick lite sportlov då de vart på dagis och fritids hela veckan när jag pluggat.
 
I en gympahall i närheten hade de hoppborgar, uppblåsbara hinderbanor, rutschkanor, sumobrottning mm. Så dit åkte vi. Barnen hade jättekul och jag behöver inte ha ångest över att jag inte tränat på ett tag. Jösses! Jag var helt slut och svett då jag sprang upp och ned i en rutschkana med Winston. Små barn behöver visst aldrig stanna upp och pausa. Kul att orka leka med barnen utan att knapra druvsocker!
Min äldsta hann jag aldrig fånga på kort
 
 
Fortsatte härliga Fredagen med god mat.
Älskar havskräftor! och har ni inte testat Grok ostknappar så gör det. Extra goda tillsammans med färskost.
Jag köper mina på Maxi men finns att beställa på nätet om ni inte hittar i er butik.
 
 
Efterätt när barnen somnat för denna är icke mjölkfri.
Testade ett recept i Katrin Zytomnierskas "Sött och annat gott"
Chokladkaka med mascarpone. O satan vad god den var.
Jag gillade även  konsistensen. Tycker om när det är lite kletigt.
 
 

Kommentarer

  • K1 säger:

    Gillar att du lägger till alternativen du ger barn (och man :))

    2013-03-06 | 07:07:40

Kommentera inlägget här: