diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Vad har jag stoppat i mig?

Kategori: Allmänt

För er som inte följer mig på instagram (diabetestypettlchf) kommer några bilder på vad jag har ätit de senaste dagarna.
 
 
Tacosallad
 
Turkisk yoghurt med hallon, havtorn och linfrön.
Enkel men god lunch! Stekta ägg med smält ost.
Lunch med mamma. Smörstekt hällefilé med skagenröra och grönsaker.
 
Fluffig och nyttig shake till frukost. Vispad  äggvita, grädde, hallon, rabarber och bladspenat.
Underbara rullader med kålrotskaka och gräddsås. (Hemsk bild)
Fyllningen. Sockerfri dijonsenap. Inlagda gurkor med 0g kolhydrater/100g Fyndat på Ö&B
 
Mozzarella och tomatfylld serranoskinka
Pizza! Tomatsås,spenat, serrano, mozzarella. Botten är gjord på microbröd! Perfekt.
Microknäcke
Indiskt! Tandoorikyckling med lchf-naanbröd
Enkel citronyoghurt
Baconlindad köttfärslimpa med blomkålsmos och härlig brunsås.

Kommentarer

  • Ti säger:

    'Sockerfri Dijonsenap' är en tautologi - äkta Dijonsenap innehåller aldrig socker, gör den det så får den inte benämnas Dijonsenap.

    Annars ser det smarrigt ut! :)

    Svar: Precis som Marie kollade jag alla burkar på Maxi och alla innehöll socker :(
    diabetestypettlchf

    2013-03-09 | 22:35:38
  • Marie säger:

    Ang dijonsenap så innehöll alla burkar som det stod dijonsenap på socker - utom just den ekologiska när jag letade i min välsorterade Maxi-butik i veckan. Så tyvärr är det så ändå.. :(

    Blir nyfiken på receptet på microknäcke o naanbrödet! Finns det på insta?

    Är så bra att jag hittat din blogg :)

    Svar: Microknäcke finns på insta. Men det är enkelt 1 ägg och ca 80g blandning av frösorter. Kör ca 2-3 min i micro och låt svalna på galler. Sist blandade jag psylliumfrön, sesamfrön, linfrön och fibrexflingor. Naanbrödet tog jag här ifrån http://www.lchf-bröd.se/naanbrod.php (det innehåller pofiber som har lite högre kolhinnehåll 12g/100g men ser man till mängden i receptet så blir det totala kolhydratinnehållet från pofibret 1,02 g kolhydrater så det är inte så farligt ändå!
    diabetestypettlchf

    2013-03-10 | 09:44:57
  • Marie säger:

    Tack för recepten! Ska testa detta i veckan! =)

    2013-03-10 | 21:16:02
  • Sivan säger:

    Vad härligt att du mår så mycket bättre tack vare rätt kost!! Förstår din frustration över gamla kostråden! Jättefin och inspirerande blogg - även om jag inte har diabetes, det finns mycket att lära sig :-) Vad bra att du peppar andra som kanske inte vågat prova LCHF tidigare! Kram!

    Svar: Tack för dina fina ordKram
    diabetestypettlchf

    2013-03-21 | 20:21:09

Kommentera inlägget här: